Motory

V tomto článku vás seznámíme s používanými motory na elektrokolech.

 

 

Bafang je již přes 10 let jedním z největších výrobců komponentů pro elektrokola na světě. V Evropě se jeho elektromotory staly de-facto standardem. V posledních pěti letech se však intenzivně zaměřil na výrobu středových motorů. V roce 2014 představil integrovaný středový pohon s kódovým označením MAX, u kterého se ustálilo označení MaxDrive. Využití MaxDrive nachází v mnoha typech 250W / 36V elektrokol. Bafang také vyrábí nábojové (přední a zadní) motory, díky kterým je dlouhodobě jedničkou na světovém trhu. U všech motorů Bafang platí stupeň krytí IP66.
 

 

M300

 

Tento typ motoru nemá torzní (tlakový) snímač. Je vybaven pouze integrovaným senzorem otáček, který vyhodnocuje signály šlapání a otáček ze středové osy motoru. Jedná se o cenově dostupnější verzi motoru MAXDRIVE s torzním snímačem. K motoru lze namontovat snímač řazení (Gear senzor).

 

M420

csm_Motor_Black_ff5491707b(1)

 

Středový elektromotor Bafang M400 - dříve též známý jako Max Drive - prošel důkladným přepracováním a v obchodech jej nyní najdete pod označením M420. Nabídne výkon 250 wattů, točivý moment 80 newtonmetrů. Tento typ motoru je vybaven torzním ( tlakovým ) snímačem, řídící jednotka vyhodnocuje, jakou silou jezdec šlape do pedálů a podle toho reguluje výkon motoru. Od předchůdce se liší osou s uchycením klik na tisícihran. Softwarově zůstává stejný. K motoru lze taktéž namontovat snímač řazení (Gear senzor).

 

M500

202211090937109787

 

Své využití najde především v segmentu horských elektrokol a speed pedeleců, čemuž bezezbytku odpovídají také jeho parametry. M500 je vybaven torzním ( tlakovým ) snímačem, řídící jednotka vyhodnocuje, jakou silou jezdec šlape do pedálů a podle toho reguluje výkon motoru. Elektromotor nabídne výkon 250 wattů a točivý moment 95 newtonmetrů. Stejně jako u motoru M420, činí maximální rychlost 25 km/h, popřípadě 45 km/h v závislosti na způsobu využití a platných právních předpisech. Motor se vyznačuje plynulým a tichým chodem, hlavně při změně převodů a to i při jízdě do kopce.